Skoda от години упорито избягва да предложи спортна RS версия на Fabia. Предишното поколение изобщо не получи такъв модел. Настоящата Fabia се доближава максимално близо до това, благодарение на 130-годишния юбилей на марката.
Новата Fabia 130 ще даде на феновете малко адреналин. Вдъхновена от моторспорта, Fabia 130 идва с доста подобрения, но запазва дискретния дизайн на екстериора. Само най-върлите почитатели на Skoda ще забелязват промените. И тези, които се опитват да я изненадат на светофара.

Skoda
Fabia 130 има подобрен 1,5 TSI evo2 двигател, развиващ 174 к.с. и 250Nm. Те стигат до предните колела чрез 7-степенна DSG трансмисия, която също е пренастроена за ускорение и плавна, бърза смяна на предавките.
Спринтът от място до 100 км/ч става за 7,4 секунди. Ускорението от 60-100км/ч – за 3,8 сек., а 80-120км/ч – за 4,8 сек. Максималната скорост вече е 228 км/ч, което я прави най-бързата серийно произвеждана Fabia досега.

Skoda
Fabia 130 идва със спортно окачване, което е с 15мм по-ниско. Джантите са 18-цолови, специални за модела, а кормилната уредба е модифицирана за повече прецизност в режими Normal и Sport. Добавена е и двустепенна система за динамичен контрол, като има възможност за изключване на тракшън контрола и позволяване на „контролирано плъзгане в подходящи ситуации“.
Екстериорът добавя различни визуални подобрения, които надграждат Monte Carlo версията, която е база на Fabia 130. Има и някои дребни елементи, вдъхновени от Fabia Rally2, включително двоен ауспух, заден дифузьор и др.

Skoda
В интериора ситуацията е подобна. Спортен волан и педали акцентират духа на колата. Седалките също са спортни и електрически.
Skoda не обявява цените на Fabia 130 засега. Но първите доставки започват още декември т.г.